04/03/24 (17.00)

CHARLA: “Dietas, ¿por qué no ayudan a perder peso?”

Creemos que las dietas y eliminar los alimentos “prohibidos” es la mejor forma para perder peso, pero, ¿realmente lo es? En esta charla hablaremos sobre por qué las dietas no funcionan y la importancia de una buena actividad física, que puede ayudarnos a acelerar el metabolismo.

Lugar: Biblioteca Marta Mata (Sala Titan)
A cargo: de Paula Viles (dietista-nutricionista EAP Martí i Julià/EAP Gavarra) y Maria Nicolàs Solà (fisioterapeuta CAP Gavarra)
Público: Jóvenes y adultos

04/03/24 (17.00)

XERRADA: “Dietes, per què no ajuden a perdre pes?”

Creiem que les dietes i eliminar els aliments “prohibits” és la millor forma per perdre pes, però realment ho és? En aquesta xerrada parlarem sobre per què les dietes no funcionen, i la importància d’una bona activitat física, que pot ajudar-nos a accelerar el metabolisme.

Lloc: Biblioteca Marta Mata (Sala Titan)
A càrrec: de Paula Viles (dietista-nutricionista EAP Martí i Julià/EAP Gavarra) i Maria Nicolàs Solà (fisioterapeuta CAP Gavarra)
Públic: Joves i adults

04/03/24 (18.00)
Biblioteca Clara Campoamor

TALLER: "Dones, siluetes i color"

Us convidem a celebrar el Dia Internacional de les Dones tot fent un mural col·lectiu amb siluetes de figures femenines dansant i ballant. Les pintarem de colors vius i alegres, inspirant-nos en l’imaginari de l’artista francesa Niki de Saint Phalle, considerada la primera gran artista feminista del segle XX. A través d’una nova representació del cos femení, l’erotisme i les grans figures mítiques, Niki de Saint Phalle qüestionà els cànons socials i de bellesa establerts i reivindicà el poder de la dona i el seu paper a la societat. Filla, esposa, mare, guerrera o deessa són els noms de les seves conegudes Nanas, retrats de la mateixa artista i d’altres dones amb les quals volia empoderar la dona davant el poder masculí dominant. Tota la seva obra està impregnada d’una forta crítica social i política.

Lloc: Biblioteca Clara Campoamor (Sala Polivalent)
A càrrec: de Catàrtic
Públic: Joves i adults
Participació: Amb inscripció prèvia al formulari en línia o telefònicament a la Biblioteca Clara Campoamor

04/03/24 (18.00)
Biblioteca Clara Campoamor

TALLER: "Mujeres, siluetas y color"

Os invitamos a celebrar el Día Internacional de las Mujeres haciendo un mural colectivo con siluetas de figuras femeninas danzando y bailando. Las pintaremos de colores vivos y alegres, inspirándonos en el imaginario de la artista francesa Niki de Saint Phalle, considerada la primera gran artista feminista del siglo XX.

A través de una nueva representación del cuerpo femenino, el erotismo y las grandes figuras míticas, Niki de Saint Phalle cuestionó los cánones sociales y de belleza establecidos y reivindicó el poder de la mujer y su papel en la sociedad. Hija, esposa, madre, guerrera o diosa son los nombres de sus conocidas Nanas, retratos de la propia artista y de otras mujeres con las que quería empoderar a la mujer ante el poder masculino dominante. Toda su obra está impregnada por una fuerte crítica social y política.

Lugar: Biblioteca Clara Campoamor (Sala Polivalente)
A cargo: de Catártico
Público: Jóvenes y adultos
Participación: Con inscripción previa en el formulario online o telefónicamente en la Biblioteca Clara Campoamor

04/03/24 (19.00)

CLUB DE LECTURA: "L’insòlit: club de lectura de relats fantàstics"

Durant molt de temps, els gèneres fantàstics es van explorar en el petit format, a través dels relats que es publicaven a revistes o diaris. Viatjar pel temps o l’espai, viatjar a les profunditats més fosques de l’ànima humana… Tot això es podia fer amb poques pàgines i molta intensitat. Per això us proposem un petit tast per alguns relats del gènere fantàstic, des dels inicis fins els nostres dies. De fet, començarem amb un dels mestres del gènere, Edgar Allan Poe, continuarem pels mons imaginats per Ray Bradbury i abandonarem el passat per arribar al present de la mà de dues autores, una catalana i una argentina, que dominen el relat i la mirada insòlita: Elisenda Solsona i Mariana Enríquez. Quatre finestres que ens permeten veure diferents maneres d’entendre els gèneres fantàstics, insòlits, foscos i fascinants.

A càrrec de: Inés MacPherson (narradora i escriptora).
Data i hora de l’activitat: el primer dilluns de cada mes a les 19h.
Lloc: Sala Raimon Llort (Biblioteca Central de Cornellà).
Inscripcions: Places limitades. Cal inscripció prèvia. Per fer les inscripcions cal que ompliu el següent formulari, o bé truqueu al telèfon 933 760 111.
Públic: jove i adult.

LECTURES PROGRAMADES 2024