13/03/23 (18.00)

CONFERENCIA: “Cine y literatura: escritoras biópicas”

Escritoras biópicas es una selección filmográfica (breves fragmentos de películas) que ilustran una galería de trayectorias literarias femeninas y plurales. Maridaje entre cine y literatura para poner en valor las biografías y la personalidad artística de grandes escritoras de los siglos XIX y XX. La pluma de Mary Shelley, Emily Dickinson, Agatha Christie, Tove Jansson, Shirley Jackson, las hermanas Brontë, Marie de Heredia, Hannah Arendt, Violette Le Duc, Simone de Beavoir, Papusza, Astrid Lingren, Virginia Wolf, Colette y Andreas Salomé… Y la cámara de Cordula Kablitz-Post, Josephine Decker, María Pérez Sanz, Martin Provost, Stephen Daldry, Terry Loane, Pernilla Fischer Christensen, Emmanuel Finkiel, Zaida Bergroth, Joanna Kos-Krauze, Terence Davies, Haifaa Al- Mansour, André Techiné, Arnaud Rebotini, Wash Westmoreland y Margarethe von Trotta.

A cargo: de Xesco Montañez y José Luis Subías
Público: Adultos y jóvenes

13/03/23 (18.00)

CONFERÈNCIA: “Cinema i literatura: escriptores biòpiques”

Escriptores biòpiques és una selecció filmogràfica (breus fragments de pel·lícules) que il·lustren una galeria de trajectòries literàries femenines i plurals. Maridatge entre cinema i literatura per posar en valor les biografies i la personalitat artística de grans escriptores dels segles XIX i XX. La ploma de la Mary Shelley, Emily Dickinson, Agatha Christie, Tove Jansson, Shirley Jackson, les germanes Brontë, Marie de Heredia, Hannah Arendt, Violette Le Duc, Simone de Beavoir, Papusza, Astrid Lingren, Virgínia Wolf, Colette i Andreas-Salomé… I la càmera de Cordula Kablitz-Post, Josephine Decker, María Pérez Sanz, Martin Provost, Stephen Daldry, Terry Loane, Pernille Fischer Christensen, Emmanuel Finkiel, Zaida Bergroth, Joanna Kos-Krauze, Terence Davies, Haifaa Al-Mansour, André Techiné, Arnaud Rebotini, Wash Westmoreland i Margarethe von Trotta.

A càrrec: de Xesco Montañez i José Luis Subías
Públic: Adults i joves

13/03/23 (19.00)
Biblioteca Sant Ildefons

CLUB DE LECTURA EN FRANCÈS “LIRE ET PARTAGER” “L’étranger” d’Albert Camus

Us oferim un club de lectura en francès, adreçat als amants de la literatura amb un nivell intermedi-avançat de l’idioma. Llegirem i comentarem llibres de Laetitia Colombani, Philippe Claudel, Albert Camus, Leila Slimani, Hervé Le Tellier, entre d’altres i, a la vegada, consolidarem els coneixements de la llengua francesa. La Biblioteca us proporcionarà el llibre gratuïtament.

A càrrec de: Cécilia Debergh (professora de francès i filòloga musical)
Participació: Inscripcions a través del següent enllaç (Llista d’espera)

13/03/23 (19.00)
Biblioteca Sant Ildefons

CLUB DE LECTURA EN FRANCÉS “LIRE ET PARTAGER” “L’étranger” d’Albert Camus

Os ofrecemos un club de lectura en francés, dirigido a los amantes de la literatura con un nivel intermedio-avanzado del idioma. Leeremos y comentaremos libros de Laetitia Colombani, Philippe Claudel, Albert Camus, Leila Slimani, Hervé Le Tellier, entre otros y, a la vez, consolidaremos los conocimientos de la lengua francesa. La Biblioteca os proporcionará el libro gratuitamente.

A cargo de: Cécilia Debergh (profesora de francés i filóloga musical)
Participación: Inscripciones a través del siguiente enlace (Lista de espera)